CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tokoh-tokoh Terkenal

Astrology Abraham ezra
Abraham Ezra; astrology yang juga dikenali sebagai Avenezra pada abad Pertengahan . Beliau merupakan seorang gemar mengamalkan kehidupan yg sederhana dan tidak mementingkan harta benda. Beliau sering berhijrah untuk menambah pengalaman hidup serta mempunyai pandangan yang tersendiri dimana, Abraham membahagikan alam semesta menjadi tiga bahagian yang terdiri daripada rohani, syurgawi, dan duniawi. Walaupun kurang dikenali namun sikap beliau yg ligat berkarya dan mengkaji menunjukkan minat beliau yang mendalam serta keikhlasan atas apa sahaja yang dilakukan.
NUR HANIS AFIDA
Farquhar 
Farquhar ialah seorang ahli sejarah semula jadi yang dalam minatnya,dan beliau telah menyimpan satu koleksi lukisan dan contoh tanaman dan haiwan yang penting.dari suratnya juga,terlihat sikap farquhar yang begitu berhati-hati dan halus menjaga hubungan dengan negeri-negeri jiran melayunya,dan segala-galanya dilakukan dengan teliti sekali...
muhammada zulhusni bin rasul
Copernican Revolution: Nicholas Copernicus
Artikel Copernican Revolution adalah mengenai Nicholas Copernicus yang menemui teori sistem solar Matahari berpusat atau teori heliosentris pada abad ke 16 dan mengenai sejarah penemuan teori tersebut. Saya bersetuju dengan pendapat Aristotle bahawa semua spekulasi harus didasarkan daripada pengamatan, analisis dan penyelidikan yang sistematik. Ini kerana setiap spekulasi yang tidak diselidik menggunakan landasan yang betul selalunya tidak berasas dan saya menganggapnya hanyalah sekadar pendapat dan tidak sesuai untuk dijadikan teori. Dalam artikel ini terdapat berbagai spekulasi yang tidak diselidik dengan baik dan menyebabkan teori yang disampaikan kepada masyarakat sebenarnya adalah tidak tepat.
NUR HANIS AFIDA


No comments:

Post a Comment

My Blog List